Curierat, cargo, marketing direct   Curierat, cargo, marketing direct   Curierat, cargo, marketing direct   Curierat, cargo, marketing direct   Curierat, cargo, marketing direct   Curierat, cargo, marketing direct
  
 




Curieratul trece la viteza europeana
[ 29.05.2006 ]

Studiile arata ca, in urmatorii patru ani, piata romaneasca de curierat rapid s-ar putea dubla.
 



Experienta primului val - Polonia, Cehia, Ungaria etc. - arata ca a crescut numarul de falimente si s-a intetit concurenta. Totusi, supravietuitorii s-au bucurat - afacerile le-au crescut rapid.

Potrivit unui studiu al Datamonitor, piata romaneasca de curierat, evaluata la aproape 100 milioane de euro in 2005, va cunoaste o crestere importanta, pentru urmatorii patru ani fiind preconizata, practic, o dublare a cifrei de afaceri.

„Industria curieratului rapid a inregistrat o dezvoltare mai accelerata in tarile membre ale Uniunii Europene, comparativ cu celelalte tari est-europene. Explicatia acestui fenomen o constituie desfiintarea barierelor vamale si liberalizarea comertului o data cu accederea la piata unica europeana. Ca si alte industrii, piata curieratului rapid si-a consolidat pozitia, in ultimii ani, stimulata de marile companii care activeaza in domeniu, in special pe segmentul expres, mesagerie si sector postal“, explica Emilio Pedrinaci, autorul studiului.

Datamonitor, arata ca piata curieratului rapid isi va dubla valoarea in urmatorii ani in tarile central si est-europene, inclusiv Romania, fiind estimata la 2,7 miliarde de euro pentru 2010. Polonia a inregistrat cea mai mare valoare din regiune, fiind urmata de Republica Ceha, Ungaria si Romania, iar pe ultimele locuri se situeaza Bulgaria si Estonia.

O treime in plus pe an

In Romania, companiile de curierat isi vor dubla cifra de afaceri, in perspectiva integrarii in Uniunea Europeana, este de parere Felix Patrascanu, presedintele Asociatiei Operatorilor de Curierat din Romania (AOCR). Dupa opinia sa, cresterea ar putea fi explicata prin aparitia, dupa accederea la piata unica, a unor companii noi si, implicit, prin cresterea volumului de activitate al companiilor existente.

„Este cunoscut faptul ca aderarea Romaniei la Uniunea Europeana implica o serie de schimbari in mediul de afaceri. Eliminarea barierelor vamale si intrarea altor companii pe piata vor influenta pozitiv piata curieratului din Romania si vor determina companiile sa-si imbunatateasca serviciile“, precizeaza Felix Patrascanu.

In Ungaria, de exemplu, desi au disparut circa 30% din firme dupa aderarea la UE, piata curieratului a crescut semnificativ. Anul trecut, firmele de curierat maghiare au realizat o cifra de afaceri de peste 150 milioane de euro, in conditiile in care Ungaria numara 10 milioane de locuitori, mai spune Patrascanu.

Potrivit presedintelui AOCR, piata romaneasca a curieratului a inregistrat o crestere de 25-30% de la an la an. „A avut loc o crestere a pietei de curierat in stransa legatura cu cresterea economica. Curieratul este, practic, un barometru al economiei“, precizeaza oficialul AOCR. El spune ca piata este impartita in trei segmente, in functie de aria de specializare a companiilor de curierat: companii de expedieri interne, companii care liveaza in Bucuresti si companii de expedieri internationale.

Multinationalele iau jumatate din piata

Operatorii de curierat intern si international care activeaza pe piata romaneasca au realizat, in 2005, o cifra de afaceri de 100 milioane de euro, cresterea fiind de 25-35% fata de anul precedent. Pentru 2006, estimam o crestere a afacerilor pana la 130 milioane de euro, a spus presedintele AOCR, care este si administrator in cadrul firmei de curierat cu capital integral romanesc Fan Courier Express.

Pe piata romaneasca, companiile internationale isi adjudeca 50% din piata, printre acestea figurand DHL, TNT, UPS si Fedex.

Celalalt segment, cel al companiilor cu capital majoritar romanesc, este dominat de Fan Courier si Cargus, la nivel national, si Alo Curier, Concorde si Pegasus, care cumuleaza o cota de 50% din piata serviciilor de curierat din Bucuresti, mai spune Felix Patrascanu. In cadrul acestei industrii activeaza circa 8.000 de angajati.

Castiga din globalizare

Globalizarea si extinderea Uniunii Europene vor avea un impact semnificativ asupra dezvoltarii pietei de curierat rapid, mai arata studiul Datamonitor. Cresterea schimburilor comerciale intre tarile UE ca urmare a eliminarii taxelor vamale si a liberalizarii comertului reprezinta punctele forte ale evolutiei ulterioare a pietei curieratului. Pe de alta parte, remarca specialistii Datamonitor, segmentul curieratului rapid va consemna cresteri rapide cumulate la nivel de regiuni economice mai degraba, decat la nivelul unei singure tari. „Aceasta reflecta, de fapt, o internationalizare a serviciilor si o dezvoltare intr-un ritm mult mai accelarat a serviciilor internationale, fata de cele individuale, ale unei singure companii“, se mai precizeaza in studiul citat. Pe de alta parte, dezvoltarea pietei curieratului rapid, precum si globalizarea acestor servicii a fost impulsionata si de cresterea schimburilor comerciale cu Asia si a consumului de produse ieftine importate din tarile asiatice, spun reprezentantii Datamonitor. Urmand tendinta de globalizare a pietei de curierat, toti marii jucatori care desfasoara activitati in domeniu ofera cam aceleasi tipuri de servicii, cu mici diferente intalnite la nivel regional.

Primii au fost americanii

Studiul Datamonitor arata ca patru companii importante - DHL, FedEx, TNT si UPS - isi impart profitul pe piata europeana a curieratului. In cazul tarilor membre UE, piata curieratului rapid a consemnat vanzari de 39 miliarde de euro in 2005, in crestere cu 6,3% fata de anul precedent, arata studiul citat. Astfel, cifra de afaceri a companiilor din cele mai dezvoltate sapte tari europene, respectiv Marea Britanie, Franta, Italia, Spania, Olanda, Belgia si Suedia, s-a situat in jurul a 33 miliarde de euro, reprezentand aproape 90% din cifra de afaceri totala realizata in tarile membre UE.

Industria curieratului rapid isi are originea in Statele Unite ale Americii, in perioada anilor ‘60, si a aparut ca raspuns la necesitatea transportului rapid de documente, in special intre firmele de avocatura. Serviciul a fost preluat de europeni abia in a doua jumatate a anilor ‘80.

Banii Nostri


Companiile de curierat premiate in Topul firmelor din Bucuresti  [ 26.10.2006 ]
Calare pe scutere pana la iarna  [ 23.10.2006 ]
Companiile de curierat locale vor sa cucereasca piata din Bucuresti [ 05.10.2006 ]
Netul creste posta Express  [ 18.09.2006 ]
Curieratul aduce la usa profit  [ 07.09.2006 ]
Curieratul va genera cu aprox 30-40% mai multi bani decat anul trecut  [ 24.08.2006 ]
Curieratul rapid in provincie, cheia succesului pentru jucatorii mici  [ 28.07.2006 ]
Curieratul rapid prinde aripi   [ 01.06.2006 ]
Curieratul trece la viteza europeana   [ 29.05.2006 ]
Integrarea netezeste drumul curieratului prin Europa   [ 26.05.2006 ]
Companiile de curierat au avut afaceri cu 50% mai mari de Paste   [ 29.04.2006 ]
Piata de curierat expres intern va cunoaste o crestere medie de 25% in urmatorii 4 ani   [ 19.04.2006 ]
Apropierea de UE urca piata curieratului la 130 mil. euro   [ 13.04.2006 ]
Pe coletaria romaneasca scrie: "Profit de milioane de euro"   [ 28.03.2006 ]
Curieratul, o piata de peste 130 milioane euro    [ 11.01.2006 ]
Piata de curierat va atinge nivelul de 130 milioane de euro in 2006    [ 09.01.2006 ]
Cat va costa sa trimiteti cadouri in alta localitate   [ 22.12.2005 ]
Numarul trimiterilor postale a depasit 500 de milioane   [ 21.12.2005 ]
Marketing direct romanesc, "exportat" la vecini   [ 01.12.2005 ]
Sporesc firmele de pe piata serviciilor postale    [ 10.10.2005 ]
Firmele de marketing direct s-au suparat pe Posta pentru ca a marit taxele   [ 08.08.2005 ]
Piata de curierat rapid din Romania creste anual cu 10-15%   [ 19.04.2004 ]
Concurenta mare la serviciile postale   [ 10.06.2003 ]


[ top ]



 

Track & Trace  AWB No.
10 ani - Alo Curier
  ALO CURIER acreditat Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii
 
  ALO CURIER Membru fondator al Asociatie Operatorilor de Curierat din Romania
 
 
 
  ALO CURIER implementeaza un sistem de management al calitatii ISO 9001/2000. detalii
 
home    I    compania    I    servicii    I    avantaje    I    parteneri    I    cariera    I    contact

Realizat de Concept24