Curieratul rapid prinde aripi
[ 01.06.2006 ]

Un buchet de flori, un cadou deosebit, o mapa de acte importante sau mostre cu virusul gripei aviare – toate pot ajunge foarte rapid la destinatie cu ajutorul serviciilor companiilor de curierat.

 



In Romania, piata curieratului rapid este de abia la inceput, in 2005 avand o cifra de afaceri totala de 100 milioane de euro. Odata cu integrarea tarii noastre in Uniunea Europeana, analistii preconizeaza o crestere semnificativa a volumului serviciilor in acest domeniu.

Potrivit unui studiu al Datamonitor, in urmatorii patru ani, cifra de afaceri a firmelor de curierat rapid din Romania se va dubla. Experienta noilor membri ai UE arata ca operatorii de profil s-au confruntat cu un val de falimente din cauza concurentei acerbe ce s-a instalat pe pietele lor. Partea buna este ca falimentele au fost insotite si de majorari ale cifrelor de afaceri pentru jucatorii ramasi in ring.

Liderii mondiali - prezenti si in Romania
In tara noastra, activitatea de curierat rapid este impartita intre marile companii internationale din domeniu – DHL, TNT, Fedex, UPS – si companii autohtone – Cargus, Fan Courier, Alo Curier, Pegasus. Piata de profil este divizata pe trei segmente, in functie de aria de specializare: companii de expedieri interne, companii care livreaza in Bucuresti si companii de expedieri internationale. Companiile internationale si-au adjudecat 50% din piata. Fan Courier si Cargus sunt liderii autohtoni la nivel national. In Bucuresti, Alo Curier, Concorde si Pegasus cumuleaza impreuna jumatate din piata serviciilor de curierat rapid. La nivelul Europei, firmele de curierat rapid au avut o cifra de afaceri totala de 39 miliarde de euro in 2005, in crestere cu 6,3% fata de anul precedent, mai arata studiul Datamonitor.

2006 – an de transformari si realizari
Apropiata integrare in UE si disparitia barierelor vamale va genera o dezvoltare a volumului de curierat, cu precadere a celui international. Marii operatori internationali au inceput inca de anul trecut sa se implice activ pe piata, iar pana la finalul lui 2006 probabil ca alte cateva companii romanesti vor inregistra schimbari in structura actionariatului. „As caracteriza anul 2006 ca unul de transformari si reasezari pe piata de curierat”, a declarat, pentru Prezent, , General Manager Alo Curier si secretar general al Asociatiei Operatorilor de Curierat din Romania (AOCR). Potrivit acestuia, ritmul de crestere anuala a pietei de profil va fi de 20-30% in urmatorii ani, asemanator cu cel din ultimii doi-trei ani. Acest potential de dezvoltare va atrage intrarea unor firme noi, dar ramane de vazut cate dintre acestea vor supravietui in urmatorii trei ani. „Ascutirea concurentei din ultima perioada si diminuarea marjelor de profit au inceput sa creeze anumite probleme unor companii care au fost sau vor fi nevoite fie sa isi inceteze activitatea, fie sa fuzioneze, fie sa vanda sau sa obtina fonduri pentru investitii majore”, mai spune Badescu. El este de parere ca, in general, calitatea serviciilor de curierat rapid este „la un nivel rezonabil, nu exceleaza, iar preturile sunt relativ scazute”. Este o piata in dezvoltare pe care a inceput insa si un proces de reasezare. „In viitor, cei mari si puternici vor deveni din ce in ce mai puternici, iar cei mici fie se vor concentra pe nise si se vor specializa, fie vor incepe sa aiba probleme”, concluzioneaza .

In acest an cifra de afaceri se va dubla
Cifra de afaceri a companiilor de curierat rapid s-a majorat in fiecare an. „De la an la an, Alo Curier si-a dublat cifra de afaceri. In 2005 ne-am apropiat de 500.000 de euro, iar previziunile pentru 2006 estimeaza atingerea pragului de 1.000.000 de euro”, apreciaza Badescu. Reprezentantii Asociatiei Operatorilor de Curierat din Romania spun ca tendintele pietei din domeniu vizeaza, pe de-o parte, diversificarea portofoliului de servicii, in dorinta de a oferi servicii integrate clientilor, iar pe de alta parte, in plan intern, o preocupare intensa pentru permanenta imbunatatire a calitatii serviciilor si cresterea productivitatii. „Preturile pe piata tind sa se egalizeze la un nivel relativ scazut, fapt care va influenta decisiv evolutia companiilor de curierat in viitor. Alo Curier este o companie in curs de certificare ISO. Logistic, capacitatile noastre de livrare cresc continuu si profiturile sunt directionate in buna masura catre investitii”, explica directorul general al Alo Curier. Cat priveste cele mai deosebite obiecte transportate de Alo Curier, acestea sunt cadourile de diferite marimi si forme, cu precadere in perioadele de sarbatori. Majoritatea expeditiilor externe ale Alo Curier se indreapta catre Europa.

Fan Courier, venituri de 14 milioane de euro
In anul care a trecut, Fan Courier Express a realizat o cifra de afaceri de peste 14 milioane de euro, iar pentru acest an estimeaza o crestere de 30-40% a veniturilor. Compania Fan Courier a stabilit pentru acest an investitii de 6 milioane de euro in extinderea retelei de distributie si dotarea cu masini de cartat, benzi transportoare, scanere.

TNT, lider si in Romania
TNT, liderul pietei mondiale este si liderul pietei romanesti de curierat. TNT Romania ocupa pentru al patrulea an consecutiv prima pozitie. „Strategia abordata de noi si care s-a dovedit castigatoare este aceea de a oferi o paleta cat mai larga de servicii, care sa raspunda nevoilor clientilor nostri. Pentru transportul coletelor avem la dispozitie transporturi aeriene din aproape orice tara din lume, transporturi rutiere – pentru colete de mari dimensiuni si marfa – si terminand cu transporturi extrem de urgente, la care fiecare minut conteaza. Suntem in masura sa oferim un raspuns fiecarei solicitari”, spune Monica Anita, Marketing Specialist TNT Romania. Potrivit reprezentantului TNT Romania, ultimii ani au consemnat o crestere semnificativa a cererii de servicii de curierat, cu ritmuri ce le depasesc pe cele ale pietei europene de profil. Astfel, procentul de crestere inregistrat a ajuns la 20-25% in perioada 2001-2005. Pentru 2006, oficialii pietei de profil estimeaza o crestere similara a activitatilor, pe fondul intensificarii schimburilor comerciale, in perioada premergatoare integrarii in Uniunea Europeana.

Clientii - tot mai pretentiosi
Reprezentantii firmelor de curierat sustin ca in ultima vreme clientii au devenit tot mai pretentiosi. „In fiecare an cautam sa propunem ceva nou pietei si trebuie sa recunoastem ca exigentele clientilor au crescut mult. Modalitatea noastra de a raspunde cererilor acestora si chiar de a le depasi asteptarile consta in dezvoltarea unui concept integrat si inovator, de «onestop shop»”, arata reprezentantul TNT Romania. Clientii primesc consultanta de la cei mai buni specialisti in transporturi si au posibilitatea de a opta in cunostinta de cauza pentru varianta care sa serveasca cel mai bine interesele companiilor lor si sa ii ajute sa faca fata presiunii concurentiale”, subliniaza Monica Anita. TNT Romania a continuat sa se dezvolte in parametrii aceluiasi ritm accentuat, atat la nivel international, cat si in ceea ce priveste piata romaneasca, puncteaza Monica Anita. TNT Express, divizie a concernului olandez TNT N.V., este prezenta si in Romania, realizand vanzari record de 5,3 miliarde de euro in 2005. Si pentru anul in curs oficialii companiei sint optimisti. „Pentru acest an, o parte din asteptari au fost deja confirmate, profitul de 124 de milioane inregistrat de TNT Express in primul trimestru al anului 2006 depasind deja cu 30% profitul realizat in perioada similara a anului precedent”, subliniaza Anita. In Romania, TNT si-a mentinut pozitia de lider, continuand in acelasi timp cresterea organica sustinuta, concretizata prin politica de investitii. Astfel, daca in 2004 investitiile ajungeau la 1,5 milioane de euro, pentru 2005 au fost alocate 1,7 milioane de euro, fiind orientate in special in dezvoltarea retelei operationale si maximizarea performantelor.

Transport de mostre si analize medicale
Continutul expedierilor este diversificat. El variaza de la un simplu plic (care poate fi insa un document de mare importanta pentru activitatea unei firme – un dosar de participare la licitatie pentru obtinerea unor finantari europene, de pilda), pana la utilaje si piese de schimb de dimensiuni uriase, de a caror livrare depinde functionarea unor intregi benzi de productie din industria auto. Companiile au si servicii aparte – de exemplu „Special Handling", al TNT Romania – destinat expedierilor internationale, in ambalaje speciale, a mostrelor sau analizelor medicale prelevate in spitalele din Romania, catre laboratoare din intreaga lume. Este lesne de inteles importanta unor asemenea transporturi pentru formularea unor diagnostice medicale corecte.

Acopera toate tarile prezente la Olimpiada
Gigantul olandez este reprezentat in peste 220 de tari din lume. La acest nivel de reprezentativitate, lecturarea unei liste a destinatiilor pe care serviciile de curierat ale firmei le acopera, seamana in mare masura cu defilarea tarilor la Olimpiada, spun oficialii companiei de curierat. Toate aceste destinatii sunt acoperite zilnic de o retea internationala de 43 de avioane si peste 19.000 de vehicule terestre, asa incat termenul de „exotic" isi pierde semnificatia.

UPS, crestere de 36% pe primul trimestru
Un alt mare competitor mondial prezent pe piata noastra este compania americana UPS. In Romania, agentul exclusiv al UPS este compania de curierat rapid international Trans Courier Service. Potrivit informatiilor disponibile, firma a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri de 36% pe primul trimestru al anului 2006, ajungand la un nivel de 4,4 milioane lei. In primele trei luni ale anului 2005, Trans Courier Service a contabilizat o cifra de afaceri de aproximativ 3,2 milioane lei, potrivit datelor companiei. In acest an UPS isi va extinde reteaua mondiala, introducand noi servicii de curierat. Din luna mai, firma va suplimenta zborurile UPS cu 22 de noi locatii pe piata chineza.

Monitorizarea expeditiilor pe internet
Prima companie romaneasca de curierat intern – Cargus a fost infiintata in 1991. In ce priveste activitatea din acest an, reprezentantii Cargus sunt optimisti, mizand pe o crestere de 80%, la fel ca si anul trecut. Investitiile pe care firma le-a facut au contribuit din plin la majorarea cifrei de afaceri a firmei, in 2005, care a ajuns la aproape 16 milioane de euro, in crestere semnificativa fata de anul precedent. Flota auto a depasit 600 de autovehicule. Pe langa dotarea flotei, firma a investit si in extinderea sediului central si a altor sedii din provincie, precum si in modernizarea tehnologiei. Expeditiile internationale aduc in prezent 9% din cifra de afaceri a companiei Cargus, echivalentul a circa 1,3 milioane de euro. Printre clientii Cargus se numara si firme de talie mondiala care activeaza pe piata din Romania. Un astfel de client este concernul Selgros Cash&Carry care, la inceputul lunii ianuarie 2004, a devenit clientul exclusiv al companiei in ceea ce priveste transportul documentelor intre centrele Selgros din tara. In urma contractului incheiat la inceputul anului 2004, Cargus a pus la dispozitia Selgros sistemul serviciilor de livrari express, prin efectuarea si asigurarea transportului prin mijloace proprii de documente si marfa apartinand companiei Selgros, in 24 de ore in oricare dintre centrele sale. Se ofera si posibilitatea livrarii sau preluarii si in zilele de sambata, precum si a monitorizarii permanente a traficului expeditiilor pe Internet.

Curieratul cu flori
Firmele de curierat rapid pun la dispozitia clientilor lor cele mai diverse oferte. De exemplu, cei interesati pot trimite in toate orasele mari din Romania buchete de flori sau flori decorative. „Majoritatea florilor pe care le livram provin din Olanda, fiind renumite pentru prospetimea lor indelungata. Doritorii pot alege aranjamentul floral sau planta decorativa, insotita de mesajul, data, numele, ora si adresa destinatarului”, povestesc reprezentantii Pegasus. Orice comanda lansata pana la ora 13 va fi livrata in aceeasi zi, iar plata se poate face in numerar sau prin ordine de plata. Cei care doresc ca numele lor sa ramana secret, trebuie sa mentioneze expres acest fapt, pentru a nu aparea incurcaturi, avertizeaza reprezentantii societatii amintite. Cele mai multe comenzi se inregistreaza in perioada sarbatorilor de Paste, 8 Martie, Craciun, zilele de nume. Daca doresc, clientii pot trimite odata cu florile si un mic cadou.

Curieratul rutier castiga teren
Potrivit oficialilor de la DHL Romania, piata de curierat expres intern va creste cu aproximativ 25 la suta anual, pentru urmatorii cinci ani. Alexandru Gheorghe, director comercial la DHL Romania, a explicat ca in 2005 valoarea pietei de curierat expres intern s-a situat intre 40 si 50 milioane de euro. Reprezentantii DHL considera ca exista posibilitatea ca in viitor sa existe o tendinta de consolidare in special in ceea ce priveste piata curieratului expres intern, dar nu se asteapta la achizitii care sa modifice ierarhiile actuale. Conform conducerii DHL Romania, curieratul rutier va castiga tot mai mult teren in fata curieratului aerian, ca si un prim efect al eliminarii barierelor vamale dupa aderarea Romaniei la Uniunea Europeana.

Cine face regulile
Asociatia Operatorilor de Curierat din Romania este o asociatie cu caracter profesional, nonguvernamental si nonprofit, care functioneaza ca personalitate juridica in conditiile Ordonantei nr. 26/2000, cu modificarile ulterioare.

Asociatia reprezinta, sustine si apara interesele membrilor in relatia cu autoritatile publice, Guvern, organisme responsabilitati de indrumare si control din sfera calitatii serviciilor si administratiei publice (OPC, ANRC, minister de resort etc.), precum si cu alte persoane fizice sau juridice, in raport cu scopul si obiectul lor de activitate, atat pe plan national, cat si international, potrivit statutului si in acord cu prevederile legale.

Membrii Asociatiei Operatorilor de Curierat din Romania sunt Fan Courier Express, Alo Curier, ColetEx, Pegasus, Sprint Curier, Ro Express si Urgent Curier.


Razvan Voiculescu



Companiile de curierat premiate in Topul firmelor din Bucuresti  [ 26.10.2006 ]
Calare pe scutere pana la iarna  [ 23.10.2006 ]
Companiile de curierat locale vor sa cucereasca piata din Bucuresti [ 05.10.2006 ]
Netul creste posta Express  [ 18.09.2006 ]
Curieratul aduce la usa profit  [ 07.09.2006 ]
Curieratul va genera cu aprox 30-40% mai multi bani decat anul trecut  [ 24.08.2006 ]
Curieratul rapid in provincie, cheia succesului pentru jucatorii mici  [ 28.07.2006 ]
Curieratul rapid prinde aripi  [ 01.06.2006 ]
Curieratul trece la viteza europeana   [ 29.05.2006 ]
Integrarea netezeste drumul curieratului prin Europa   [ 26.05.2006 ]
Companiile de curierat au avut afaceri cu 50% mai mari de Paste   [ 29.04.2006 ]
Piata de curierat expres intern va cunoaste o crestere medie de 25% in urmatorii 4 ani   [ 19.04.2006 ]
Apropierea de UE urca piata curieratului la 130 mil. euro   [ 13.04.2006 ]
Pe coletaria romaneasca scrie: "Profit de milioane de euro"   [ 28.03.2006 ]
Curieratul, o piata de peste 130 milioane euro    [ 11.01.2006 ]
Piata de curierat va atinge nivelul de 130 milioane de euro in 2006    [ 09.01.2006 ]
Cat va costa sa trimiteti cadouri in alta localitate   [ 22.12.2005 ]
Numarul trimiterilor postale a depasit 500 de milioane   [ 21.12.2005 ]
Marketing direct romanesc, "exportat" la vecini   [ 01.12.2005 ]
Sporesc firmele de pe piata serviciilor postale    [ 10.10.2005 ]
Firmele de marketing direct s-au suparat pe Posta pentru ca a marit taxele   [ 08.08.2005 ]
Piata de curierat rapid din Romania creste anual cu 10-15%   [ 19.04.2004 ]
Concurenta mare la serviciile postale   [ 10.06.2003 ]


[ top ]



 

Track & Trace  AWB No.
10 ani - Alo Curier
  ALO CURIER acreditat Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii
 
  ALO CURIER Membru fondator al Asociatie Operatorilor de Curierat din Romania
 
 
 
  ALO CURIER implementeaza un sistem de management al calitatii ISO 9001/2000. detalii
 
home    I    compania    I    servicii    I    avantaje    I    parteneri    I    cariera    I    contact

Realizat de Concept24