Curierat, cargo, marketing direct   Curierat, cargo, marketing direct   Curierat, cargo, marketing direct   Curierat, cargo, marketing direct   Curierat, cargo, marketing direct   Curierat, cargo, marketing direct
  
 




Curieratul rapid in provincie, cheia succesului pentru jucatorii mici
[ 29.05.2006 ]

Pe o piata in care aderarea la Uniunea Europeana va genera majorari anuale ale afacerilor de 30%, concurenta va creste mai rapid decat piata. Jucatorii mici vor incerca potentialul provinciei.
 



Odata cu apropierea momentului aderarii, piata de curierat, una dintre cele mai concentrate de la noi, va cunoaste o crestere spectaculoasa a concurentei, dublata de posibilitatea deschiderii unor companii catre fuziuni.
Astfel, unele companii mai mici nu vor mai putea tine pasul cu firmele mai mari, care fac tot posibilul sa-si creasca cota de piata, volumul de expedieri si calitatea serviciilor, motiv pentru care vor fi nevoite sa isi mute afacerile in zonele putin tintite pana acum, asa cum sunt orasele mici din provincie.
"Cresterea pietei atrage inca intrarea unor firme noi, dar ramane de vazut cate din acestea vor supravietui in urmatorii trei ani, deoarece concurenta creste mai repede decat piata. Cateva companii au fost sau vor fi nevoite fie sa isi inceteze activitatea, fie sa fuzioneze, sa vanda sau sa obtina fonduri pentru investitii majore", a declarat secretarul general al Asociatiei Operatorilor de Curierat din Romania, , citat de Rompres.

Posta Romana, mai activa pe curieratul rapid

Pe piata autohtona de curierat sunt active acum circa 25 de companii, alte 75 de firme, inactive, fiind si ele inregistrate la Autoritatea pentru Reglementare in Comunicatii. Lider pe servicii universale, Posta Romana a estimat potentialul curieratului rapid si al serviciilor financiare si va investi in acest an 20 de milioane de euro pentru dezvoltarea infrastructurii proprii in acest sens. Jucatori multinationali - DHL, TNT, UPS, Fedex - si companiile cu capital majoritar romanesc care domina piata nationala, precum Fan Courier si Cargus, fac si ele profituri bunicele, semn ca segmentul curieratului rapid este pe val.
Un important segment este reprezentat de curieratul in Bucuresti, unde se afla in competitie atat Fan Courier si Cargus, cat si noi companii, precum Alo Curier, Concorde, Pegasus, care detin 50% din piata serviciilor de curierat din Capitala. In ansamblu, piata de curierat este una in care doar primii cinci jucatori detineau la nivelul anului trecut afaceri de peste 10 milioane de euro. Companiile care ocupa locurile 2-4 in topul pietei sunt TNT Romania - cu afaceri de 20 de milioane de euro in 2005, DHL International Romania - 18 milioane euro si Cargus - 15,3 milioane euro si Fan Courier Express pe locul cinci, cu afaceri de 14 milioane euro.

Crestere de 15% in primul trimestru

Piata de curierat a inregistrat o crestere de circa 15%, adica aproape 20 milioane euro, in primele sase luni ale anului, si se inscrie astfel in tendintele din ultimii ani, care este de asteptat sa se mentina si dupa aderarea la Uniunea Europeana, potrivit reprezentantilor pietei de curierat din Romania. "Pe primele sase luni, piata a inregistrat o crestere de circa 10 - 20 %, intrand in trendul din ultimii ani.
Aceasta evolutie este de asteptat sa se mentina si dupa aderarea la Uniunea Europeana inca doi - trei ani, atunci cand cresterea anuala va fi de circa 30%", a precizat Badescu. Reprezentantul AOCR a mai aratat ca, in cifre, cresterea de pe primele sase luni a fost de circa 10 - 20 milioane de euro, pe o piata care se ridica anual la circa 80 milioane de euro, fiind impartita in mod egal intre curieratul intern si cel international.

Crestere a volumului international

Companiile de curierat estimeaza ca apropiata integrare in UE si disparitia barierelor vamale vor genera o crestere a volumului de curierat, cu precadere a celui international. Marii operatori internationali au inceput inca de anul trecut sa se implice activ pe piata si, pana la finalul lui 2006, probabil ca alte cateva companii romanesti vor inregistra schimbari in structura actionariatului.
"Per ansamblu, in viitor, cei mari si puternici vor deveni din ce in ce mai puternici, cei mici fie se vor concentra pe nise si se vor specializa, fie vor incepe sa aiba probleme. Calitatea serviciilor si productivitatea vor fi liniile directoare care vor influenta decisiv evolutia companiilor furnizoare de servicii de curierat", a conchis .

Curierul national



Companiile de curierat premiate in Topul firmelor din Bucuresti  [ 26.10.2006 ]
Calare pe scutere pana la iarna  [ 23.10.2006 ]
Companiile de curierat locale vor sa cucereasca piata din Bucuresti [ 05.10.2006 ]
Netul creste posta Express  [ 18.09.2006 ]
Curieratul aduce la usa profit  [ 07.09.2006 ]
Curieratul va genera cu aprox 30-40% mai multi bani decat anul trecut  [ 24.08.2006 ]
Curieratul rapid in provincie, cheia succesului pentru jucatorii mici  [ 28.07.2006 ]
Curieratul rapid prinde aripi  [ 01.06.2006 ]
Curieratul trece la viteza europeana   [ 29.05.2006 ]
Integrarea netezeste drumul curieratului prin Europa   [ 26.05.2006 ]
Companiile de curierat au avut afaceri cu 50% mai mari de Paste   [ 29.04.2006 ]
Piata de curierat expres intern va cunoaste o crestere medie de 25% in urmatorii 4 ani   [ 19.04.2006 ]
Apropierea de UE urca piata curieratului la 130 mil. euro   [ 13.04.2006 ]
Pe coletaria romaneasca scrie: "Profit de milioane de euro"   [ 28.03.2006 ]
Curieratul, o piata de peste 130 milioane euro    [ 11.01.2006 ]
Piata de curierat va atinge nivelul de 130 milioane de euro in 2006    [ 09.01.2006 ]
Cat va costa sa trimiteti cadouri in alta localitate   [ 22.12.2005 ]
Numarul trimiterilor postale a depasit 500 de milioane   [ 21.12.2005 ]
Marketing direct romanesc, "exportat" la vecini   [ 01.12.2005 ]
Sporesc firmele de pe piata serviciilor postale    [ 10.10.2005 ]
Firmele de marketing direct s-au suparat pe Posta pentru ca a marit taxele   [ 08.08.2005 ]
Piata de curierat rapid din Romania creste anual cu 10-15%   [ 19.04.2004 ]
Concurenta mare la serviciile postale   [ 10.06.2003 ]


[ top ]



 

Track & Trace  AWB No.
10 ani - Alo Curier
  ALO CURIER acreditat Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii
 
  ALO CURIER Membru fondator al Asociatie Operatorilor de Curierat din Romania
 
 
 
  ALO CURIER implementeaza un sistem de management al calitatii ISO 9001/2000. detalii
 
home    I    compania    I    servicii    I    avantaje    I    parteneri    I    cariera    I    contact

Realizat de Concept24