Curierat, cargo, marketing direct   Curierat, cargo, marketing direct   Curierat, cargo, marketing direct   Curierat, cargo, marketing direct   Curierat, cargo, marketing direct   Curierat, cargo, marketing direct
  
 




Curieratul aduce la usa profit
[ 07.09.2006 ]

Dezvoltarea economica, aderarea la UE, precum si globalizarea afacerilor creeaza oportunitati bune celor care isi deschid firme de curierat.
 



Desi mai putin primitoare si ceva mai pretentioase decit in urma cu cinci ani, serviciile de curierat ramin un posibil tarim al promisiunilor pentru cei care cauta zone in care sa-si investeasca banii.

Potul de la citeva zeci de mii de euro

Pentru a intra in aceasta afacere este necesara o suma de citeva zeci de mii de euro, in functie de extinderea pe care investitorul vrea sa o dea de la inceput afacerii sale.

„Pentru un inceput profesionist sint necesare investitii de citeva zeci de mii de euro, care sa mearga in achizitionarea mijloacelor de transport, in special utilitare, infrastructura necesara, salariilor angajatilor, acestia trebuind sa fie profesionisti“, spune Adrian Mihai, actionar al firmei Fan Courier Express.

Din acesti bani, intreprinzatorul trebuie sa isi ia o autorizatie de la Autoritatea Nationala pentru Reglementare in Comunicatii, iar valoarea acesteia poate depasi 50 de milioane de lei.

Suma este mai mare decit cea necesara in urma cu citiva ani, adauga acestea, deoarece piata a devenit din ce in ce mai pretentioasa, iar clientii vor calitate maxima.

„O astfel de afacere poti sa o incepi sigur si cu o bicicleta, dar nu vei avea mare succes. Nu poti duce la destinatie plicuri, care, daca te prinde ploaia, sa se ude“, spune Mihai. Cu o dotare minima se pot doar distribui fluturasi publicitari.

Mai ales clientii importanti sint sensibili la dotarea firmelor cu un parc auto modern si la imaginea firmei, increderea in calitatea serviciului de transport fiind esentiala. In functie de experienta capatata, preferabil pentru inceput intr-un singur oras, firma se poate extinde spre toate zonele tarii, deschizindu-si noi puncte de lucru. Detinerea acestora este obligatorie pentru o firma respectabila.

Dificila este si angajarea unor oameni bine pregatiti profesional, deoarece in Romania nu exista cursuri de specialitate.

„Intentionam sa deschidem in viitorul apropiat astfel de cursuri“, spune Mihai.

Marile firme, esentiale

Potrivit actionarului Fan Courier, piata romaneasca a serviciilor de curierat are potential, deoarece ca tip de afacere aceasta este dependenta de extinderea activitatilor marilor firme. Adrian Mihai spune ca in Bucuresti sint, spre exemplu, doar circa 200 de firme, fata de 130 in urma cu doi ani, iar in Londra numarul acestora este de citeva mii.

„Aceasta industrie este un barometru, caci o data cu dezvoltarea economica creste si cererea de servicii de transport al plicurilor, mostrelor, diferitelor marfuri etc.“, spune acesta.

Piata autohtona s-ar putea dubla

Un studiu realizat la finele anului trecut de firma Data Monitor estimeaza ca in urmatorii patru ani piata romaneasca de curierat rapid s-ar putea dubla.

Evaluata la aproape 100 de milioane de euro in 2005, volumul acestor servicii va cunoaste o crestere importanta, pentru urmatorii patru ani fiind preconizata, practic, o dublare a cifrei de afaceri. Totusi, prezenta pe piata a unor mari firme din UE face ca grosul profiturilor sa mearga spre acestea.

„Industria curieratului rapid a inregistrat o dezvoltare mai accelerata in tarile membre UE, comparativ cu celelalte tari est-europene. Explicatia acestui fenomen o constituie desfiintarea barierelor vamale si liberalizarea comertului o data cu accederea la piata unica europeana“, spune Emilio Pedrinaci, specialistul care a realizat studiul.

Piata curieratului rapid si-a consolidat pozitia, in ultimii ani, stimulata de marile companii care activeaza in domeniu, in special pe segmentul expres, mesagerie si sector postal, adauga acesta.

Pe intreaga Europa Centrala si de Est, piata curieratului rapid isi va dubla valoarea in urmatorii ani, fiind estimat sa ajunga la 2,7 miliarde de euro pentru 2010.

Reteta succesului

Integrarea Romaniei in UE va duce la dublarea cifrei de afaceri a firmelor de curierat, confirma Felix Patrascanu, presedintele Asociatiei Operatorilor de Curierat din Romania (AOCR).

Cresterea se explica prin aparitia unor companii noi si, implicit, prin cresterea volumului de activitate al companiilor existente.

Potrivit presedintelui AOCR, piata romaneasca a curieratului a inregistrat o crestere de 25-30% de la an la an. Aceasta este impartita in trei segmente, in functie de aria de specializare a companiilor de curierat: companii de expedieri interne, companii care livreaza in Bucuresti si companii de expedieri internationale. Pe piata romaneasca, companiile internationale isi adjudeca 50% din piata, printre acestea figurind DHL, TNT, UPS si Fedex.

Celalalt segment, cel al companiilor cu capital majoritar romanesc, este dominat de Fan Courier si Cargus, la nivel national, si Alo Curier, Concorde si Pegasus, care cumuleaza o cota de 50% din piata serviciilor de curierat din Bucuresti, mai spune Felix Patrascanu. In cadrul acestei industrii activeaza  8.000 de angajati.


Cotidianul



Companiile de curierat premiate in Topul firmelor din Bucuresti  [ 26.10.2006 ]
Calare pe scutere pana la iarna  [ 23.10.2006 ]
Companiile de curierat locale vor sa cucereasca piata din Bucuresti [ 05.10.2006 ]
Netul creste posta Express  [ 18.09.2006 ]
Curieratul aduce la usa profit  [ 07.09.2006 ]
Curieratul va genera cu aprox 30-40% mai multi bani decat anul trecut  [ 24.08.2006 ]
Curieratul rapid in provincie, cheia succesului pentru jucatorii mici  [ 28.07.2006 ]
Curieratul rapid prinde aripi  [ 01.06.2006 ]
Curieratul trece la viteza europeana   [ 29.05.2006 ]
Integrarea netezeste drumul curieratului prin Europa   [ 26.05.2006 ]
Companiile de curierat au avut afaceri cu 50% mai mari de Paste   [ 29.04.2006 ]
Piata de curierat expres intern va cunoaste o crestere medie de 25% in urmatorii 4 ani   [ 19.04.2006 ]
Apropierea de UE urca piata curieratului la 130 mil. euro   [ 13.04.2006 ]
Pe coletaria romaneasca scrie: "Profit de milioane de euro"   [ 28.03.2006 ]
Curieratul, o piata de peste 130 milioane euro    [ 11.01.2006 ]
Piata de curierat va atinge nivelul de 130 milioane de euro in 2006    [ 09.01.2006 ]
Cat va costa sa trimiteti cadouri in alta localitate   [ 22.12.2005 ]
Numarul trimiterilor postale a depasit 500 de milioane   [ 21.12.2005 ]
Marketing direct romanesc, "exportat" la vecini   [ 01.12.2005 ]
Sporesc firmele de pe piata serviciilor postale    [ 10.10.2005 ]
Firmele de marketing direct s-au suparat pe Posta pentru ca a marit taxele   [ 08.08.2005 ]
Piata de curierat rapid din Romania creste anual cu 10-15%   [ 19.04.2004 ]
Concurenta mare la serviciile postale   [ 10.06.2003 ]


[ top ]



 

Track & Trace  AWB No.
10 ani - Alo Curier
  ALO CURIER acreditat Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii
 
  ALO CURIER Membru fondator al Asociatie Operatorilor de Curierat din Romania
 
 
 
  ALO CURIER implementeaza un sistem de management al calitatii ISO 9001/2000. detalii
 
home    I    compania    I    servicii    I    avantaje    I    parteneri    I    cariera    I    contact

Realizat de Concept24